Morefield behaalt 451.000 euro nettowinst in 2021

Morefield Group NV heeft over 2021 een positief resultaat behaald van 451.000 euro (2020: 11.000 euro). De nettowinst per aandeel steeg van 0,1 eurocent naar 2,8 eurocent in 2021. In 2021 verdubbelde het eigen vermogen van Morefield van 2,06 naar 4,05 miljoen euro. Per aandeel steeg het eigen vermogen van 16,5 naar 20,7 eurocent.  Het positieve resultaat is te danken aan de (ongerealiseerde) koerswinst op de aandelen Almunda Professionals en de in 2021 genoten dividendinkomsten.

Medio 2021 werd het belang in het beursgenoteerde Novisource N.V. uitgebreid van 16,7 naar 29,7 procent. De beursgenoteerde vennootschap Novisource N.V. is in augustus 2021 hernoemd tot Almunda Professionals N.V. Deze investering past bij het historische profiel van Morefield: het investeren in de markt voor flexibel personeel, zelfstandige professionals en MKB-ondernemingen. Na de overname door Almunda Professionals van PIDZ, een platform dat vraag en aanbod naar zelfstandige zorgprofessionals bij elkaar brengt, is het aandelenbelang van Morefield gedaald tot 19,7 procent.

Morefield streeft naar verdere groei in eigen vermogen, activiteitenniveau en winstcapaciteit. Dat kan via het verwerven van minderheidsbelangen, maar ook door een of meerdere bedrijven over te nemen. Bij de beoordeling van proposities zal gekeken worden of aansluiting kan worden gevonden bij de huidige activiteiten van Almunda Professionals, in het bijzonder met betrekking tot flexibele arbeid en gezondheidszorg. De verwachte goede resultatenontwikkeling van Almunda Professionals zou kunnen bijdragen aan een positieve waardeontwikkeling van het aandelenbelang in die vennootschap.

Het volledige door de accountant gecontroleerde jaarverslag 2021 zal op de website www.morefieldgroup.nl worden geplaatst.

Morefield Group N.V.