Trading update Morefield Group

• -

Trading update Morefield Group

Morefield Group is verheugd te kunnen meedelen dat de groei van Kersten zich in het derde kwartaal van 2023 heeft voortgezet. Over de eerste jaarhelft kwam de omzet van Kersten uit op 44,0 miljoen euro en de EBITDA – exclusief IFRS-16 effecten – op bijna 6 miljoen euro.

De verwachting is dat zowel omzet als EBITDA van Kersten over het tweede halfjaar tenminste op datzelfde niveau zullen liggen. Daarmee stevent Kersten in 2023 af op een recordomzet en een record resultaat. Morefield houdt een aandelenbelang van 88 procent van de gewone aandelen en 100 procent van de preferente aandelen Kersten.

Op 17 november jl. werd bekend dat Vegro wordt overgenomen door het Zweedse Asker Healthcare Group. Kersten ziet een tendens tot schaalvergroting en onderzoekt of en op welke wijze Kersten in dat proces – actief of passief – een rol kan spelen. In dat kader is een corporate finance bureau ingeschakeld. Indien daar aanleiding toe is zal Morefield daar nader over informeren.

Naast het meerderheidsbelang in Kersten houdt Morefield Group een belang van 19 procent in Almunda Professionals. Dit belang wordt gewaardeerd op beurskoers. Vanwege de afhankelijkheid van de beurskoers van Almunda Professionals kan op dit moment geen nadere verwachting worden uitgesproken over de nettowinst van Morefield Group over het jaar 2023.

Morefield Group NV